2021 Menu

Vejen Til Sejr - 8

Uge 25, 2021
af Rick Joyner

Når jeg har lært om, hvad Jesus sagde Han's disciple ville være og gøre, har jeg altid dem, der erkender, at de har været troende i mange år, men aldrig har været en discipel. I årenes løb af at tjene i mange forskellige dele af Kristi legeme er jeg kommet til at tro, at dette måske er tilfældet med måske 90% af de troende. Hvis dette er sandt for dig, er den gode nyhed, at det ikke er for sent, og du kan blive Han's discipel nu, ikke bare berige dit liv, men begynde det største eventyr, der kan leves på denne jord.

Hvis vi ikke har levet dette liv, som vi skulle have gjort det, selvom vi har været kristen i mange årtier, kan Han kompensere for den tid, vi har tabt. Peter sagde "Lad ikke denne ene kendsgerning undgå din opmærksomhed, at tusind år for Herren er som en dag, og en dag er som tusind år" (2 Peter 3:8). Dette betyder, at Han kan gøre på en dag, hvad vi måske tror, ville tage tusind år eller halvtreds. Det er aldrig for sent i Herren at begynde igen at vandre med Ham, som Han har kaldt os til.

At være en discipel vil føre os til det største liv, vi nogensinde kunne have i denne verden, men det er en af de sværeste ting, vi kan gøre. Det er det mest tilfredsstillende og vidunderlige, men det er ikke til vatnisser! Hele helvede vil begynde at genkende os og prøve at stoppe os, men når vi modnes i Kristus, vil hele helvede begynde at flygte fra os. Vi kan og ofte begynde svage og tåbelige, men vi forbliver ikke sådan, hvis vi følger Ham. Vi har brug for visdom og styrke, der ligger uden for vores naturlige evner, men Han vil frit give den til dem, Han kalder.

Et kendetegn ved en sand Kristi discipel er, at de vågner hver dag og tænker: ”Jeg må lære af min mester i dag. Jeg må lære af Ham, så jeg kan blive mere som Ham og udføre de gerninger, som Han gjorde. ” Dette er mentaliteten hos dem, der følger kongen. Han vil være vores første kærlighed, og hvis Han er vores første kærlighed, vil Han også være vores første hengivenhed.

Nu vil vi begynde at se på, hvad Skriften siger om Han's disciple, begyndende med den første omtale af en discipel i:

Esajas 50:4-5.
Den Herre Herren gav mig lærlinges tunge, at jeg skulde vide at styrke de trætte med ord; Han vækker hver morgen mit øre, Han vækker det til at høre, som lærlinge hører.

Den Herre Herren åbnede mit øre, og jeg stred ikke imod, jeg unddrog mig ikke;
En discipels primære hengivenhed er at være som deres lærer, og som der står om ham i:

Ap.g. 10:38.
"Du kender til Jesus fra Nazaret, hvordan Gud salvede Ham med Helligånden og med kraft, og hvordan Han gik omkring og gjorde godt og helbredte alle, der var undertrykt af djævelen, for Gud var med Ham."

Hvordan ville vores liv være anderledes, hvis vi hver dag gik rundt og altid søgte at gøre godt, havde ord til at hjælpe med at holde den trætte i gang, vi møder, og se til dem i nød hjælpe og udfri dem af det, der undertrykker dem? Vi ville ikke bare gå til vores job for at få arbejdet gjort og komme igennem dagen. Vi ville altid være på udkig efter måder at gøre godt for andre ved at se dem blive helbredt og sat fri Vi ville gøre det samme, når vi gik på indkøb - ikke kun med fokus på, hvad vi har brug for, men hvordan vi kan gøre godt, give et ord af opmuntring til nogen og lade Hjælperen bruge os til at hjælpe andre. At gøre godt må være vores hovedfokus i alt, ligesom det var for vores Lærer.

Esajas talte også om at lytte med “en discipels øre”. Vi får at vide, at Jesus kun gjorde, hvad Han fik vist at gøre af Faderen. I Ånden inkluder det at se, hørelse og hørelse inkluderer at se. Hvis vores ører altid er åbne for Herren, hvor ofte kunne Han give kraftige ord, der kunne helbrede og frigøre folk som Han gjorde? Hvor meget rigere og stærkere ville vores liv være, hvis vi ikke spildte så meget tid med forgæves fantasi fra et konstant usammenhængende sind, men var helliget til at tage enhver tanke i fangenskab og gøre den lydig mod Ham, lytte til Han's instruktioner og gøre dem? Det er en grundlæggende hengivenhed for en discipel.

Ugens Ord 26
OP